Характеристика на клас
Додайте текст тут...
Психолого-педагогічна характеристика 4 класу Грушівської гімназії
У 4 класі Грушівської гімназії навчається 16 учнів, з них 7 дівчат і 9 хлопців. Клас є відносно стабільним за складом, переважна більшість учнів навчаються разом з першого класу. Успішність в цілому на середньому та достатньому рівні. Більшість учнів виявляють інтерес до навчання, хоча потребують постійного стимулювання з боку вчителів і батьків. У класі є кілька учнів із високим рівнем досягнень, зокрема у мовно-літературній та математичній галузях.
Дисциплінарні порушення трапляються рідко, здебільшого пов'язані з порушенням режиму тиші на уроках та недостатньою зосередженістю. Проте учні дослухаються до зауважень вчителів, намагаються виправити поведінку. Більшість батьків займають активну позицію у навчанні своїх дітей, відвідують збори, беруть участь у виховних заходах. Соціальний стан батьків різний, більшість родин перебувають у задовільних соціально-економічних умовах. Є родини, які потребують соціально-педагогічної підтримки. Клас підтримує тісний зв'язок із бібліотекою, шкільними гуртками, іншими класами гімназії, що сприяє розвитку колективної активності.
Основним видом колективної діяльності є навчання, у якому учні поступово формують навички самоорганізації. Вони прагнуть до успіхів, особливо коли бачать результат своєї праці. Виявляється інтерес до математики, природознавства, читання, частина учнів активно залучається до участі в конкурсах, олімпіадах. У класі є традиція взаємодопомоги — учні охоче підказують і пояснюють матеріал товаришам, хоча іноді має місце неусвідомлене списування, особливо на початку навчального року.
Трудова діяльність у класі охоплює участь у прибиранні класної кімнати, виготовленні поробок до свят, оформленні куточків. Учні з повагою ставляться до результатів спільної праці, намагаються не смітити, дотримуються порядку. За доручення виконують завдання відповідально, особливо якщо відчувають підтримку вчителя.
Громадська діяльність представлена участю у загальношкільних заходах — концертах, акціях, тематичних днях. Діти беруть участь у шкільних конкурсах, наприклад "Книга року", "Кращий читач", спортивних змаганнях. Із зацікавленням відвідують шкільні бібліотечні заходи, деякі — заняття шкільних гуртків.
Інші види діяльності — гурткова робота (малювання, співи), спортивні секції (футбол, легка атлетика). Учні цікавляться мистецтвом, казками, енциклопедіями, обговорюють переглянуті фільми, читають улюблені книги, зокрема казки, пригодницьку літературу, твори українських письменників. Після відвідування театральної вистави або перегляду фільму активно діляться враженнями, обговорюють сюжети та персонажів.
Міжособистісні стосунки у класі доброзичливі. Діти підтримують одне одного, рідко виникають конфлікти. Взаємини між хлопцями та дівчатами спокійні, переважають ділові та дружні відносини. Найбільший авторитет серед учнів мають ті, хто демонструє активність, доброзичливість, виявляє допомогу іншим. У класі немає ізольованих або відчужених дітей. Учні з фізичними вадами в класі не навчаються, однак діти проявляють толерантне ставлення до учнів із особливими освітніми потребами під час спільних заходів у гімназії.
Загальноприйняті моральні норми (ввічливість, охайність, чесність) підтримуються і заохочуються. Порушення трапляються у вигляді неуважності, суперечок, іноді не виконуються обіцянки. У таких випадках учні готові визнавати помилки після пояснень учителя. Вплив з боку колективу здебільшого позитивний — діти самостійно вирішують дрібні конфлікти, вибачаються, допомагають товаришам.
Виборний актив класу працює злагоджено. Староста відповідально виконує доручення, інформує однокласників про події. Чергові по класу дотримуються своїх обов'язків. Скарбничий та представники у шкільному самоврядуванні беруть участь у плануванні заходів. Неофіційний актив (впливові діти) підтримує актив класу, не створює конфліктів. Їхній вплив на однокласників загалом позитивний.
Класний керівник користується авторитетом серед учнів і батьків. Його вплив на клас відчутний — учні охоче долучаються до запропонованих форм діяльності, виявляють ініціативу, прагнуть відповідати очікуванням вчителя. Учителі-предметники характеризують клас як активний і допитливий. Індивідуальний підхід реалізується через спостереження, бесіди, диференційовані завдання, роботу в парах і групах. Педагогічний стиль — демократичний, доброзичливий, заохочувальний.
Рівень розвитку класного колективу можна оцінити як достатній. Колектив згуртований, з позитивним морально-психологічним кліматом. Основні труднощі — не завжди стійка увага учнів, недостатня самостійність окремих школярів, потреба у вдосконаленні вміння працювати в групі. Для поліпшення роботи з організації та згуртування класу доцільно впроваджувати більше групових форм навчання, залучати учнів до проєктної діяльності, створювати ситуації успіху для кожного.
Клас має добрий потенціал як виховне середовище. За належного педагогічного супроводу він може позитивно впливати на розвиток особистості кожного учня, формування відповідальності, ініціативності та самостійності. Рекомендується продовжити розвивати культуру спілкування, моральні цінності, толерантність та взаємопідтримку.