Характеристика на учня
Додайте текст тут...
Характеристика
учня 4 класу Грушівської гімназії Березнівської міської ради
Одейчука Назара Володимировича
За 2024/2025 навчальний рік
Одейчук Назар Володимирович — учень 4 класу Грушівської гімназії Березнівської міської ради. Протягом навчального року проявив себе як доброзичливий, товариський та активний школяр. Назару 10 років. Його загальний стан здоров'я задовільний, він рідко пропускає навчальні заняття через хвороби, бере активну участь у шкільному житті.
Сімейне виховання хлопчика проходить у сприятливих умовах. Батьки дбають про фізичний і моральний розвиток сина, підтримують у навчанні, заохочують до участі у позакласній діяльності, цікавляться його досягненнями. Атмосфера в родині тепла, довірлива, що позитивно впливає на поведінку Назара та його навчальну мотивацію. Разом з тим, потребує більшої систематичності контроль з боку дорослих щодо виконання домашніх завдань.
Клас, у якому навчається Назар, дружній, згуртований, учні мають доброзичливі взаємини між собою. Назар є активним учасником життя класного колективу, користується повагою серед однокласників. Успішність учня на достатньому рівні. Він виявляє інтерес до окремих навчальних предметів, зокрема математики та природознавства. Завдання виконує старанно, хоча потребує постійного стимулювання до систематичної роботи. На уроках виявляє увагу, бере участь у обговореннях, однак інколи відволікається на сторонні речі.
Домашні завдання виконує не завжди вчасно, іноді поверхово, потребує допомоги дорослих у плануванні часу та організації навчальної діяльності. Ставлення до навчання загалом позитивне, хоча помітна залежність від зовнішньої мотивації. Назар із задоволенням бере участь у шкільних заходах, конкурсах, виступає на святах, виконує громадські доручення. Відповідально ставиться до покладених на нього обов'язків. У колективі поводиться ввічливо, прагне до спілкування, має друзів серед однокласників.
Розумовий розвиток Назара відповідає віковим особливостям. Хлопчик кмітливий, здатний до логічного мислення, має добру пам'ять, особливо образну. Вміє аналізувати, порівнювати, робити елементарні узагальнення. Мислення загалом послідовне, однак ускладнені завдання можуть викликати труднощі. Потребує додаткових вправ для розвитку критичного мислення. Увага Назара нестійка, схильний до відволікань, але здатен зосередитися за наявності інтересу або підтримки. Мова досить багата, словниковий запас відповідає віку. Може чітко висловлювати свої думки, як усно, так і письмово.
Емоційно-вольова сфера розвинена добре. Назар емоційно чутливий, швидко реагує на зміни настрою, але загалом емоційно врівноважений. Має сформовані моральні якості — співчуття, чесність, доброту. Виявляє старанність, ініціативність, прагне бути корисним, охоче допомагає іншим. У процесі навчання емоції можуть як стимулювати, так і заважати виконанню завдань — у випадку невдач схильний до зниження самооцінки, потребує підтримки. Темперамент ближчий до сангвінічного — хлопчик енергійний, жвавий, відкритий у спілкуванні. Витримка розвинена на середньому рівні, у ситуаціях напруження може втрачати самоконтроль. Риси характеру, які найбільше проявляються: доброзичливість, відкритість, старанність, водночас потребує розвитку самостійності, організованості.
Старанно ставиться до навчання, хоча потребує послідовності. Виявляє почуття відповідальності за доручену справу, переживає за спільні досягнення класу, бере участь у прибираннях класу, готує стіннівки. У стосунках із товаришами чуйний, добрий, ділиться речами, легко налагоджує контакт із дорослими, охоче виконує прохання. Акуратний, дотримується чистоти особистих речей. Іноді проявляє самолюбство, але не конфліктує з іншими. Скромний, чутливий до оцінки з боку вчителів.
Серед спеціальних здібностей варто відзначити математичні нахили, добре розвинену пам'ять, музичний слух. Любить працювати з логічними задачами, бере участь у математичних конкурсах. Має організаторські задатки — вміє згуртувати товаришів навколо спільної справи. Під час педагогічної практики студентом-практикантом проводилася індивідуальна робота з Назаром, спрямована на розвиток відповідальності та самостійності. Учень залучався до колективних творчих справ, отримував індивідуальні завдання з подальшим обговоренням. Робота була ефективною: у хлопчика підвищився інтерес до навчання, він почав проявляти більше ініціативи та впевненості у своїх силах.
У підсумку можна сказати, що Назар має значний потенціал для подальшого розвитку. З метою покращення навчання та виховання необхідно продовжити індивідуальну роботу з формування самостійності, організованості та витривалості. Учителеві варто стимулювати пізнавальну активність хлопчика через участь у проєктній діяльності. Батькам рекомендується налагодити чіткий режим дня, посилити контроль за навчальною працею та підтримувати емоційно. Класний колектив може стати джерелом позитивної мотивації для Назара, якщо його залучати до важливих справ, враховуючи його інтереси та здібності.